دادگاهی در روسیه حکم به فیلترینگ فوری پیام‌رسان تلگرام در این کشور داد

دادگاهی در روسیه اخیراً حکم به مسدود شدن اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در این کشور داده است. این حکم بعد از ماه ها جدال بین تلگرام و سازمان نظارت بر ارتباطات جمعی و رسانه های روسیه صادر شده است. سرویس امنیتی فدرال روسیه (یا به اختصار FSB) خواستار دسترسی به اطلاعات کاربران تلگرام از طریق کلیدهای رمزگشایی است اما تلگرام حتی بعد از حکم پیشین دادگاه هم از همکاری سر باز زد.

خبرگزاری Tass روسیه گزارش می دهد که این اپلیکیشن پیام رسان، بعد از حکم اخیر دادگاه «فوراً» از دسترس خارج می شود و این فیلترینگ تا زمانی که تلگرام کلیدهای رمزگشایی را در اختیار FSB قرار دهد به قوت خود باقی می ماند.

هنوز مشخص نیست که این فیلترینگ دقیقاً چقدر فوری است، اما خبرگزاری فایننشال تایمز گزارش می دهد که مسدودیت تلگرام احتمالاً به محض برگزاری دادگاه تجدید نظر این کمپانی طی ماه آتی میلادی صورت خواهد گرفت.

کشور روسیه در سال 2016 میلادی قوانینی ضدتروریستی به تصویب رساند که به تبع آن، از سرویس های پیام رسان خواسته می شود تا امکان رمزگشایی پیام ها را در اختیار مقامات قرار دهند. از همان زمان تلگرام در حال به چالش کشیدن این قوانین تازه بوده است. در حال حاضر پاول دوروف، موسس و مدیرعامل تلگرام نسبت به خبر اخیر واکنشی نشان نداده اما گفته می شود که بعد از صدور حکم دادگاه، که 24 ساعت زودتر از برنامه ریزی پیشین و بدون هشدار قبلی انجام شده، وی وکلای خود را از دادگاه خارج کرده.

ثبت آگهی فروش

برای فروش اکانت یا آیتم خود با قیمت مناسب اقدام به ثبت اگهی کنید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

مطالب مرتبط

keyboard_arrow_up