به تازگی آگهی استخدامی توسط کمپانی Square Enix برای تکمیل تیم سازندهی بازی Final Fantasy VII Ramake منتشر شده که اطلاعات جالبی دربارهی روند ساخت بازی ارایه میدهد.
کمپانی Square Enix به تازگی اطلاعیهی استخدامی را برای تکمیل تیم سازندهی بازی مهم و مورد انتظار Final Fantasy VII Ramake منتشر کرده است. آنها به یک برنامهریز مبارزات نیازمند هستند.
این آگهی اطلاعات خوبی در مورد کار زیر مجموعه اول کمپانی اسکوئر انیکس (که غیر از این بازی روی Mobius Final Fantasy نیز کار میکند) و بازی Final Fantasy VII Ramake فاش میکند. نخستین مسئلهی مهم این است که آگهی به یک «ساختهی جدید» اشاره میکند و این نشان میدهد کاری که قرار است روی بازی انجام شود بسیار فراتر از یک بازسازی معمولی است. در واقع تیم سازنده روی ساختن یک بازی کامل سرمایهگذاری کرده و این نشان میدهد که Final Fantasy VII Ramake قرار است از نسخهی اصلی و قدیمی بازی فراتر باشد.
در این آگهی همچنین این مسئله ذکر میشود که پروژهی فوق حتی از ساختن یک بازی جدید نیز حساستر است. زیرا که این بازی تاثیر فراوانی روی جهان و جامعهی بازیکنان خواهد داشت. افراد بسیاری انتظار آن را میکشند و بار سنگین نسخهی اصلی یعنی Final Fantasy VII (که به اعتقاد بسیاری، بهترین نسخهی تاریخ سری Final Fantasy و یکی از شاهکارهای ماندگار ژانر نقشآفرینی است) روی دوش سازندگان خواهد بود. کسی که این کار را میپذیرد باید بتواند ویژگیهای جدیدی را خلق کند و در عین حال نیز المانهای این بازی را که برای طرفداران آشنا است حفظ کند.
هدف تیم سازندهی بازی این است تا اثری بسازند که حتی تجربهی بازی اصلی را هم ارتقا دهد و در سطح بالاتری جای بگیرد. به همین خاطر است که آنها هنوز هم مشغول استخدام و تکمیل تیم داخلی خود هستند.
به دنبال انتشار این اعلامیه، شایعاتی پیرامون این قضیه شکل گرفته که میگویند روند ساخت بازی احتمالا هنوز به بخشهای مهم نرسیده یا این که تیم سازنده پس از این همه مدتی که از معرفی بازی میگذرد، به تازگی کار خود را آغاز کرده است چون اسکوئر انیکس هنوز هم دارد برای تکمیل تیم عضو میپذیرد. این سخنان صحیح نیستند چون در روند ساخت بازیهای بسیار بزرگ، این کاملا طبیعی است که در میانهی کار، تیم سازنده حس کند که در بخشهای مختلف هنوز هم به نیروی انسانی جدید نیاز است. به همین خاطر نمیتوان اینگونه نتیجهگیری کرد که ساخت بازی هنوز وارد مراحل جدی نشده است. این مسئله در صنعت بازیهای ویدئویی همواره رایج بوده و بسیاری از بازیهای بزرگ پس از گذشت مدتی از آغاز روند ساختشان، افراد کلیدی جدیدی را در پستهای بسیار مهم استخدام کردهاند. حتی در مواردی تیمهای کارگردانی نیز چند ماه پیش از عرضهی بازی تغییرات مهمی کردهاند. هر چه بازیهای بزرگ به انتشار خود نزدیکتر شوند، حجم کار برای تیم سازنده بیشتر میشود و به همین خاطر نیاز به نیروی انسانی افزایش پیدا میکند.
در بخش وظایفی که در این اعلامیه ذکر شده است، مواردی چون کار کردن روی سیستم مبارزهای که اکشن و دستورات مختلف را با یکدیگر ترکیب میکند، طراحی دشمنان و باسها و همچنین برنامهریزی برای طراحی محیطهایی که با روند رشد بازیکن تناسب داشته باشند ذکر شده است. این بازی قرار است «یک فاینال فانتزی جدید، با المانهای اکشنی که به روند استراتژیک قبلی اضافه شدهاند» باشد.
ما همچنین دربارهی این بازی میدانیم که اعضای تیمهای قبلیای که روی بازیهای قدیمی سری فاینال فانتزی کار کردهاند، یکی پس از دیگری در حال اضافه شدن به تیم سازندگان این بازی هستند و این مسئله طرفداران را به این مسئله امیدوار میکند که قرار است شاهد ساخته شدن یک فاینال فانتزی جدید باشیم. نه صرفا یک ریمیک ساده. کسی که این شغل را به دست میآورد احتمالا قرار است در روند ساخت بازیهای آیندهی این مجموعه نیز سهیم باشد. به همین خاطر این موقعیت از حساسیت بالایی برخوردار است.
طبق اطلاعاتی که از این بازی داریم، افراد مطرح دیگری نیز در بخش برنامهریزی مراحل، تیم را یاری میکنند که از جملهی آنان میتوان به یویی ساوادا و یوری هیوکی اشاره کرد. طبق گفتهی آنها، کار کردن در این سمت بسیار لذتبخش است. چرا که کار آنها تقریبا به همهی بخشهای بازی، از جمله مراحل مفهومی و بخش پیادهسازی مرتبط است و آنها حتی در کارهای کوچک و رایجی مانند چک کردن درستنویسی متون بازی نیز دخیل هستند. این سطح از تعامل با بخشهای مختلف بازی واقعا این احساس را منتقل میکند که آنها از خالقان اصلی بازی هستند. بازی Final Fantasy VII Remake برخی از کسانی را که در ساخت بازی اصلی دخیل بودهاند نیز به خدمت گرفته و همهی سازندگان آن به شدت دربارهی بازی هیجانزده هستند و با انگیزه کار میکنند. مهمترین چالش در ساخت بازی این است که آنها باید یک شاهکار را باز هم ارتقا ببخشند و از بازی اصلی جلو بزنند. همین مسئله نیز باعث شده که کار برای آنها بسیار لذتبخش باشد. آنها قصد دارند تا علاوه بر حفظ المانهایی که طرفداران بازی با آنها آشنا هستند، سایر مفاهیم قدیمی بازی را دستخوش تغییرات مختلفی کنند تا مخاطبان جدید نیز با این اثر ارتباط برقرار کنند. درواقع آنها به این خاطر با تصور ساختن یک بازی جدید کار میکنند که وقتی بازیکنان با این اثر روبرو شوند با خود بگویند: «این خودشه!»
از زمان معرفی این بازی، اسکوئر انیکس این بازی را در سکوت کامل نگاه داشته است. چندی پیش تصاویر هنری جدیدی از این بازی منتشر شد اما تا کنون هیچگونه نمایش و یا اطلاعات راضیکنندهای از آن در دست نیست. این بازی به صورت رسمی فقط برای پلتفرم پلی استیشن 4 معرفی شده است و هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای آن ذکر نشده.