طبق صحبتهای کارگردان بازی Left Alive با مجلهی فامیتسو، دلایل رخ دادن اتفاقات بازی در روسیه مشخص شده. کارگردان بازی اطلاعات دیگری را نیز دربارهی این بازی به اشتراک گذاشته است.
آخرین شماره از هفتهنامهی Famitsu اطلاعات جالبی را از بازی مورد انتظار کمپانی Square Enix یعنی Left Aliveمنتشر کرده است. مصاحبه و پرسش و پاسخی که از کارگردان بازی یعنی توشیفومی نابشیما منتشر شده به اینکه چرا روسیه به عنوان محل رخ دادن اتفاقات داستان بازی انتخاب شده میپردازد؛ چرا که انتقاداتی به سناریو و محل رخدادهای بازی صورت گرفته بود. طبق گفتهی کارگردان بازی، این ایده به این دلیل مطرح شد که پیش از این سری Front Mission از کمپانی اسکوئر انیکس نیز در چنین فضایی ساخته شده بود. همچنین زمستانهای سرد و عجیب منطقهی روسیه نیز کاملا با فضای بازی همخوانی دارد و آن حس تنهایی مطلوبی را که مدنظر سازندگان بازی بوده به خوبی منتقل میکند.
کارگردان بازی تلاش میکند همچنان طرفداران سری Front Mission و طرفدران جدید را حفظ کند و بازی را برای هر دو دسته جذاب جلوه دهد. در حال حاضر روند ساخت بازی به طور پیوسته در حال انجام است و هدف واحدی پیش روی سازندگان قرار دارد. اعضای تیم سازنده روند ساخت تدریجی را دنبال میکنند و مشغول پولیش کردن بخشهای مختلف بازی هستند. کارگردان بازی از ما میخواهد که برای رونمایی بعدی آن «اندکی بیشتر» صبر کنیم.
او در ادعای جالبی گفته که چه این بازی دنبالهای برای یک سری اسم و رسم دار باشد و چه یک آی پی کاملا جدید، روند ساخت برای او هیچ تفاوتی نخواهد کرد. او معتقد است بازی Left Alive بخشهای لذتبخش جدیدی دارد که در مقایسه با بازیهای قدیمی کمپانی اسکوئر انیکس، متفاوت جلوه میکند.
این مسئله نیز روشن شده که کارگردان بازی علاقه دارد Left Alive را به یک سری بازی تبدیل کند. این بازی اثری اکشن است و سری Front Mission نیز در سبک نقش آفرینی تاکتیکی ساخته شده است؛ به همین خاطر او دوست دارد در آینده بازیهای جدیدی برای این سری بسازد و از این المانها درون آنها بهره گیرد.
بازی Left Alive توانست در روزهای اولیهی معرفیاش توجهات فراوانی را به خود جلب کند. اشتیاق برای دیدن نمایشهای بیشتر از این بازی شاید تا حد فراوانی مدیون تیم سازندهی پر ستارهی آن باشد. نخستین شخص خود نابشیما است که در گذشته سری Armored Core را در استودیو FromSoftware کارگردانی کرده بود. او هماکنون کارگردانی این بازی را نیز در دست گرفته و طراح کارکترهای بازی نیز کسی نیست جز یوجی شینکاوای معروف. او تجربهی زیادی در کار خود دارد، اما شاید محبوبترین هنرنماییاش را در طراحی شخصیتهای سری Metal Gear Solid انجام داده باشد. طراحی رباتهای مکانیکی بازی نیز توسط تاکایوکی یاناسه انجام میشود؛ کسی که پیشتر در پروژههایی نظیر انیمیشن Ghost in the Shell: Arise، انیمهی تلویزیونی Mobile Suit Gundam 00 و بازی Xenoblade Chronicles X همکاری داشته.
بازی Left Alive قرار است در سال ۲۰۱۸ برای پلتفرمهای پلی استیشن 4 و از طریق استیم برای پی سی منتشر شود. در دیگر اخبار منتشر شده از این بازی میتوانید تصاویر منتشر شده از آن، دیگر اطلاعاتی که از بازی منتشر شده و نخستین تریلر آن را مشاهده کنید.